Deze pagina bevat vrij grote afbeeldingen en kan dus wat tijd kosten om te laden.                                                                             Venster sluiten

Screenshots van grafieken:

 

Deze screenshots zijn van de software waarmee onze chiptunner de chipwaarden optimaliseerd. Zoals te zien is in de titelbalk gebeurt dit speciaal voor Marja. 

 

 

 

 

Turbodruk kenvelden

Duidelijk is te zien dat het de turbodruk kenvelden betreft voor de Volkswagen Transporter 102pk / 75kw uitvoering. Turbodruk grafiek. x-as is het toerental, y-as is de turbodruk in mBar, z-as is de brandstofdosering in milligram per slag. Dit zijn overigens de standaard waarden van een ongechipte T4 2.5l TDI 102pk/75kw. De gechipte waarden zijn uniek en houden wij liever voor ons zelf. 

 

 

 

Brandstof dosering

Hieronder letterlijk een blik in de keuken van onze chiptuner. Deze grafische weergave betreft de brandstof dosering vs toerental en gaspedaal stand. De groene lijnen zijn de originele waarden en de rode lijnen zijn de aangepaste waarden. Duidelijk te zien is, is dat tunen vooral een kunst is van afblijven en/of zorgvuldig iets bijstellen.

 

 

De standaard "noodloop" functie

Dit is de grafieklijn van de maximale ingespoten hoeveelheid brandstof als het motorregelapparaat een ernstige storing heeft herkend (b.v. scheurtje in een slangetje van de aansturing voor de turbo).  Het motorregelapparaat  schakelt dan over naar een sterk verminderde inspuithoeveelheid (noodloop functie). Dit om  b.v. de turbo te beschermen tegen sterke overdruk . Een powerbox hoogt alles, dus ook deze lijn sterk op waardoor deze functie geen nut meer heeft, met alle gevolgen van dien. Bij goede chiptuning blijft deze lijn identiek aan origineel waardoor de beschermende functie gehandhaafd blijft.

Venster sluiten